Cercul de foc. Supraviețuirea unei civilizații-Recenzie

Bună!

Ce mai faceți?

Ce mai citiți?

Sper că sunteți cu toții bine și că în perioada în care am lipsit ați pus mâna pe cărți fantastice și ați reușit să citiți cât de mult. Nu o să încerc să caut scuze, să-mi motivez absența, important este că sunt astăzi aici, gata să vă  vorbesc despre o carte pe care am citit-o recent, fiind vorba despre ,,Cercul de foc. Supraviețuirea unei civilizații”, carte scrisă de Liviu Tudose, scopul meu fiind să vă stârnesc și vouă interesul pentru lectura acestei cărți. Cartea este o recentă apariție la editura Creator, reprezentând de asemenea cartea de debut a autorului, însumând 254 de pagini și conținând o poveste scrisă cu multă pasiune și dăruire.

Romanul este unul fantasy, destinant copiilor, dar nu numai cu accente diverse care m-au dus cu gândul la Jules Verne. Acțiunea se deschide cu o prezentare amănunțită a universului creat de autor, în expozițiune era un singur continent, un singur conducător, un Rege al Uscatului și un Rege al Mării, apoi conform “legendei celor patru fii” totul s-a schimbat. Patru râuri au creat patru regate și au adus conflicte și diviziune între acestea și locuitori. Fiecare ținut are avantajele și dezavantajele aduse de poziția geografică, dar necesitatea de noi resurse și problemele sociale, neglijarea educației sau sărăcia prevesteau un viitor sumbru, plin de oameni cu speranță, care nu contenesc să lupte pentru supraviețuirea lor. Ajungem să-l însoțim pe Filip Tyrip, un tânăr hoinar, școlit la Institutul Regal, în aventură vieții lui prin regatul de Nord în căutarea Ultimului Înțelept, căruia nu-i cunoaște numele, dar știe că acest om are cunoștințele necesare pentru a salva civilizația. Într-o aventură contra cronometru pentru salvarea unei civilizații, ba chiar și a vieții regelui, Filip trebuie să înfrunte oamenii răi care ar face orice că el să nu reușească, dar nu este nicidecum singur, pentru că Filip prin felul lui de a fi adună în jurul lui oameni plini de curaj care împărtășesc aceleași speranțe că și el. Speranța unei salvări rămâne vie, iar datoria de a o găsi le revine protagoniștilor, care pornesc într-o aventură periculoasă spre o destinație necunoscută, care nu le garantează doar un trai mai bun, ci supraviețuirea…

Așa-i că v-am făcut curioși? Trebuie să puneți mâna cât mai curând pe această carte, să va bucurați de descrierile detaliate, ilustrațiile splendide, cartea în sine arată minunat, e plină de detalii enorm de frumoase. O lectură ușoară, care nu mi-a permis s-o las jos din mâna, făcându-mă să vreau să aflu mai repede ce se întâmplă. Autorul aduce un suflu proaspăt și pune enorm de multă pasiune în ceea ce face.

Patriciei de acum cinci ani i-ar fi plăcut enorm de mult, iar când am citit-o m-am gândit că o citește chiar ea, chiar i-a plăcut :)))

4 cuvinte care să descrie cartea: plină de suspans, detaliată, muncită, frumos ilustrată.

Aș vrea ca prin recenzia de astăzi să dau startul citirii acestei cărți de cât mai mulți oameni, pe care sper eu că i-am convins arătându-le că este o lectură inedită care merită mai mulți fani.